Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Maaliskuu 28, 2017, 08:16:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [KILPAILU] Pikapelintekokilpa #2  (Luettu 18224 kertaa)
Torava
Valvoja

Profiili WWW
« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2006, 23:59:35 »

Et sitte pahempia keksinyt.  :(

"lol ette te osaa tehdä pelejä kahdessa päivässä hemmetin nyypät" on toteutunut.
tallennettu
Taimou
Foorumin kauhu
Valvoja

Seuraava..

Profiili
« Vastaus #16 : Marraskuu 18, 2006, 00:01:33 »

Ihan hyvin kummasta tahansa noista keksii, kunhan mielikuvitusta löytyy.
tallennettu

I'm baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack..!
Chaos
ProJäsen

Koiraleuka

Profiili WWW
« Vastaus #17 : Marraskuu 18, 2006, 00:14:48 »

Tarkoittaako tuo laulu nyt "kappaletta" vai ihan laulua?

EDIT: Niin, ja tarkoitetaanko tällä laulu aiheella sitä, että pelin täytyisi pyöriä jonkun laulun ympärillä, vai saako teemaa soveltaa vapaasti?
tallennettu

~Nykyinen nimimerkki Raverider~
Taimou
Foorumin kauhu
Valvoja

Seuraava..

Profiili
« Vastaus #18 : Marraskuu 18, 2006, 00:24:18 »

kunhan teemana on laulu, olkoot sitten että pelissä lauletaan tai se on kasattu jonkun laulun ympärillee tai miten vaan..
sama koreografiassa, voi olla peli jossa pitää suunnitella liikesarjoja tai pitää suorittaa niitä tai mitä vaan käyttöä asialle keksii

pelin täytyy vain pyöriä annetun asian mukana/ympäri/voimalla, muita rajoituksia ei ole
tallennettu

Chaos
ProJäsen

Koiraleuka

Profiili WWW
« Vastaus #19 : Marraskuu 18, 2006, 16:27:30 »

Tuli muuten mieleen, että täytyykö kaiken pelissä olevan olla kilpailuaikana tehtyä? Haen siis takaa sitä, että saako modarchivesta ottaa peliinsä musiiki(t)n?
tallennettu

Dysposin
ProJäsen

enkeli

Profiili WWW
« Vastaus #20 : Marraskuu 18, 2006, 16:54:34 »

Ja Credits-kohdassa lukee "Music from Modarchive"? Haven't you people heard about COPYRIGHTS?
tallennettu

crew #TPOA
Lakupatukka
Jäsen
*

Hooray!

Profiili
« Vastaus #21 : Marraskuu 18, 2006, 16:58:06 »

Haen siis takaa sitä, että saako modarchivesta ottaa peliinsä musiiki(t)n?
Artistilta pitää ainakin olla erillinen lupa käyttää biisiä, kai olet saanut sellaisen?
Muussa tapauksessa se ei ainakaan ole yhtään sen laillisempaa kun että laittaisit vaikka Antti Tuiskun uusimman pelis taustamusiikiksi. :)

Tai että varastaisit SpeaKin kaikki musakit mikseri.net:stä peliäs varten.
tallennettu
Startti
Valvoja

Profiili WWW
« Vastaus #22 : Marraskuu 18, 2006, 17:01:43 »

Eiköhän 48h pelintekokilpailuiden ideana ole se 48h, joka luo tässä tapauksessa sen haasteen. Kun aikaa on varsin rajallisesti, jostain joutuu karsimaan, että saa jollain tavalla haluamansa lopputuloksen. Ja muutenkin "music: modarchive"+"ei oo kaupallinen peli" -tyyli ottaa päähän. (+ Dysposin ja Lakupatukan viestit).
tallennettu

Varo ninjaa!
Chaos
ProJäsen

Koiraleuka

Profiili WWW
« Vastaus #23 : Marraskuu 18, 2006, 17:09:48 »

Juu, asia tuli harvinaisen selväksi. :)
tallennettu

Mindhead
Jäsen300

Im up for good.

Profiili
« Vastaus #24 : Marraskuu 18, 2006, 17:15:05 »

Juu eli pitää tehdä itse musiikit ja peleistä tulee pelkkää potaskaa (varsinkaan jos ei osaa tehdä). Tietääkseni luin jostain, että joidenkin artistin musiikkeja saisi käyttää peleissä kunhan peli ei ole myyntiaikeissa. Itse laittaisin kaverin bändin / hänet itse tekemään musiikit, mutta itse en edes vaivautuisi yrittämään.

Eli tuskin se on niin justiinsa. Laitat jonkun Metallican kappaleen peliin, niin tuskin siitä mitään oikeus juttua tulee kun eivät tiedä koko pelistäkään.

Ja prkl 48h aikaa ja lupia pitäis kysellä (jotka tulee sitten viikon päästä). Syökää ny päänne...
tallennettu
ezuli
Jäsen
*

Konkari+

Profiili WWW
« Vastaus #25 : Marraskuu 18, 2006, 17:56:28 »

Teiltä menee taas puurot ja vellit sekaisin.

Ok, Modarchivesta ei saa hakea musiikkia peliin ilman tekijän lupaa, mutta perimmäinen kysymys lienee ollut, saako peleissä käyttää muiden etukäteen tekemää laillista musiikkia. Tällaista on mm. Creative commons-lisensoitu musa:
http://www.owlmm.com/
http://creativecommons.org/

*Huomatkaa, että noissa lisenssiehdot vaihtelevat. Suurin osa vaatii tekijän nimen mainitsemisen, mutta osa vaatii jopa kohdetuotteen lisensoinnin samallalailla vapaaksi.
tallennettu

Huolimattomuus on ahkeraa laiskuutta.
Taimou
Foorumin kauhu
Valvoja

Seuraava..

Profiili
« Vastaus #26 : Marraskuu 18, 2006, 18:02:22 »

Minua kiinnosta paskaakaan mistä te musanne yms. revitte.
Minua kiinnostaa vain mitä saadaan aikaan 48h sisässä annetulla aiheella.
tallennettu

MJK
Jäsen100
**

Profiili WWW
« Vastaus #27 : Marraskuu 18, 2006, 18:16:32 »

Minua kiinnosta paskaakaan mistä te musanne yms. revitte.
Minua kiinnostaa vain mitä saadaan aikaan 48h sisässä annetulla aiheella.

No mut. Ethän sä voi tietää mitä on saatu aikaan, jos et tiedä onko se saatu aikaan 48h sisällä vai varastettu. :)

Jos musat saa ottaa mistä vaan, niin samantien koko pelin voi repiä jostain muualta. Jos se ei säännöistä vastaavaa kiinnosta.
tallennettu
Taimou
Foorumin kauhu
Valvoja

Seuraava..

Profiili
« Vastaus #28 : Marraskuu 18, 2006, 18:37:58 »

No mut. Ethän sä voi tietää mitä on saatu aikaan, jos et tiedä onko se saatu aikaan 48h sisällä vai varastettu. :)

Jos musat saa ottaa mistä vaan, niin samantien koko pelin voi repiä jostain muualta. Jos se ei säännöistä vastaavaa kiinnosta.
Mutta pelin täytyisi silti olla aiheesta, ja aika helposti huomaa onko peliin käytetty kuinka paljon aikaa.
Viimeksikään ei muistaakseni muita sääntöjä kuin aihe ja 48h ollut, ja hyvin niitä noudatettiin.

Voidaanhan me tietty sanoa että kaikki pitää olla itse tehty tai että pitää olla lupa käyttää, mutta ei se paljoa asiaa muuta.
Koska suurinosa kumminkin oikeasti haluaa koittaa omia taitojaan eikä copy&paste taitojaan.
tallennettu

Ahriman
Jäsen100
**

Profiili
« Vastaus #29 : Marraskuu 18, 2006, 22:04:55 »

Musta tuntuu, että en kerkeä tehdä kokonaan peliä. Tai ainakaan hyvin. Mulla on valmiina alkudemoa ja jotain sellasta, mutta esim äänet puuttuu kokonaan niistäkin. No koitan tehdä ainakin johonkin asti, ja ainakin näätte alkudemon jos ette muuta :D
tallennettu

"..Laula ihmisille saduista, laula sodista, laula - kivikaduista.."
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!