Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Elokuu 20, 2017, 02:10:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [PELI] Picross Mania  (Luettu 14293 kertaa)
MJK
Jäsen100
**
Viestejä: 297


Profiili WWW
« : Lokakuu 30, 2007, 22:20:32 »

Picross on ristikkopeli, jossa pitää numerovihjeiden perusteella maalata oikeat ruudut ristikosta. Kun ristikko on täytetty oikein, muodostuu siitä usein joku kuva tai kuvio. Vähän kuin eräänlainen "kuvasudoku".

Picross Mania on hyvin simppeli ja suoraviivainen puzzlepeli, jossa pääsee täyttelemään tuollaisia ristikoita oikein urakalla. Mukana on monen eri vaikeustason kuvakenttiä sekä satunnaisesti generoituja leveleitä.



LATAUS (6 Mb)

Pelaamaan pääsee kun valitsee alkuruudusta "Challenge". Ohjeita voi joutua myös vilkaisemaan.

Tätä versiota en ole ehtinyt testata juuri lainkaan, joten jos pelissä tapahtuu jotain outoa, olisi kiva saada siitä tieto vaikka tähän threadiin. Erityisen mielenkiintoista olisi tietää miten peli toimii vai toimiiko lainkaan Vistassa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2008, 12:26:29 kirjoittanut Startti » tallennettu
rcmasta
Jäsen500
****
Viestejä: 959


IT'S OVER NINE HUNDRED!!!


Profiili
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2007, 23:04:02 »

Eikös tämä ollut japanilainen ristikko? Näyttää kivalta, mutta koskaan eivät ole rahkeet riittäneet näiden ratkaisemiseen. Grafiikassa ei ole tosiaan valittamista, miellyttää silmää.
tallennettu

Liberate vos ex inferis.
Kraton
ProJäsen
*****
Viestejä: 610



Profiili
« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2007, 09:21:02 »

Mukava peli ja kun tykäsin hirmuisesti DS:n Picross DS:sta, niin tämä on tosi mukavaa pelatavaa. Tämä on vain liian helppo. Laitaisit niin, että kun painaa jotain laattaa, niin peli huomauttaa että se on väärin ja tulee miinus pisteitä = miinun pisteitä tarpeeksi, niin häviää.

Grafiikka on hyvää ja toteutus hyvä  :*
tallennettu
MJK
Jäsen100
**
Viestejä: 297


Profiili WWW
« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2007, 18:31:52 »

Lainaus käyttäjältä: rcmasta
Eikös tämä ollut japanilainen ristikko?

Jep, juurikin sellainen on kyseessä.

Lainaus käyttäjältä: Kraton
Mukava peli ja kun tykäsin hirmuisesti DS:n Picross DS:sta, niin tämä on tosi mukavaa pelatavaa. Tämä on vain liian helppo. Laitaisit niin, että kun painaa jotain laattaa, niin peli huomauttaa että se on väärin ja tulee miinus pisteitä = miinun pisteitä tarpeeksi, niin häviää.

Tuo on itse asiassa erittäin hyvä ehdotus. Pitäisi olla periaatteessa kohtuu helppo lisätäkin... Vaikeutta pelistä toki löytyy jo nyt; Challenge-kentät vaikeutuvat pikku hiljaa alun helppojen jälkeen ja Time Attackissa pisteytys on käytetyn ajan mukaan.

Kiitoksia kommenteista. :)
tallennettu
TimVolt
ProJäsen
*****
Viestejä: 211


Profiili
« Vastaus #4 : Marraskuu 01, 2007, 13:59:37 »

Tyylikäs ja rento peli. Musiikki on osattu luoda pelimuodoille ominaiseksi, kuten Challenge:ssa rentoa / kiiretöntä ja Time attack:issa hieman painostavampaa. Ainakin tähän asti musiikkia on kestänyt kuunnella eikä ole alkanut ärsyttämään.

Silloin tällöin onnistuin sekoittamaan oikeassa alalaidassa olevan minimapin (eli pikkukuva ei näyttänyt aivan siltä kuin varsinaisessa pelikentässä). Tämä korjaantui nopeasti, kun poistin palikan ja klikkasin sen uudestaan kentälle. Tämä tosin tapahtui vain kerran ja tämän jälkeen sain "väkisin yrittämällä" kartan sekaisin kahteen kertaan. Eipä tuosta mitään tämän suurempaa vikaa näin pikaisesti löytynyt.

Ihan kiva peli ainakin silloin tällöin pelattavaksi. Casual pelaajien keskuudessa tulisi varmasti suosituksi, mutta ongelma taitaa vain olla siinä, että heitä on aika vaikea tavoittaa.  :-\
tallennettu
Nurkka
Omistaja
Ylläpitäjä
*****
Viestejä: 863



Profiili WWW
« Vastaus #5 : Marraskuu 01, 2007, 14:43:35 »

Challenge kentässä kenttien nimet voisivat olla, noh ainakin tähän asti pelaamissamme, hieman kryptisempiä. Ei tarvitse paljoa numeroita katsella ensimmäisissä tasoissa, kun osaa jo täyttää ruudukun pelkän nimen perusteella :)
tallennettu

Muistetaan taas ne säännöt
Torava
Valvoja
*****
Viestejä: 745


Profiili WWW
« Vastaus #6 : Marraskuu 01, 2007, 15:06:33 »

Readmessa väitetään minimiresoluution olevan 1024x768. Itse käytän kyseistä resoluutiota ja peli menee vähän alapalkin alle. Ikkuna saisi siis olla vähän pienempi. Lisäksi minulla sattuu tuota samaa mitä TimVoltillakin, paljonkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2007, 15:15:15 kirjoittanut T93 » tallennettu
pinstripe
Jäsen100
**
Viestejä: 164


For Great Justice


Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 01, 2007, 16:53:42 »

Nuo symmetriset kentät ovat kyllä varsinainen pain in the ass. Niistä kun pääsee eroon niin hyvä on. Itse en kannata sitä että virheistä vähennetään pisteitä, ellet keksi joitakin "merkkausmenetelmiä", joilla ruutuihin voi merkata lopputulokseen vaikuttamattomia muistikuvioita tms.
tallennettu
MJK
Jäsen100
**
Viestejä: 297


Profiili WWW
« Vastaus #8 : Marraskuu 01, 2007, 18:17:21 »

Silloin tällöin onnistuin sekoittamaan oikeassa alalaidassa olevan minimapin

Lainaus käyttäjältä: T93
minulla sattuu tuota samaa mitä TimVoltillakin, paljonkin.

Hyvä tietää tuollainenkin. Tsekkaan jos löytäisin bugin..

Lainaus käyttäjältä: T93
1024x768. Itse käytän kyseistä resoluutiota ja peli menee vähän alapalkin all

Laita full screen alt+enterillä, auttaa tuohon ongelmaan.


Lainaus käyttäjältä: Nurkka
Ei tarvitse paljoa numeroita katsella ensimmäisissä tasoissa, kun osaa jo täyttää ruudukun pelkän nimen perusteella

Nojoo, ihan totta kyllä. Oikeastaan jokaisen kentän nimi kuvaa jollain tasolla levelin sisältöä. Ajatuksena tuossa oli lähinnä, että voi olla kiinnostavampaa ratkoa kenttää, jonka nimi luo jotain mielikuvia, enemmin kuin esim. "level_013":sta tai jotain muuta vastaavaa geneeristä. Challengen alku on kyllä niin helppo muutenkin, että sitä voisin vaikeuttaa joka tapauksessa..

Lainaus
Nuo symmetriset kentät ovat kyllä varsinainen pain in the ass. Niistä kun pääsee eroon niin hyvä on.

Jep, ne on kaikkein tylsimpiä. Jos muuten jotain innostaisi tehdä omia kenttiä peliin kymmenille tuhansille pelaajille pelattavaksi, niin voin laittaa kenttäeditorin linkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2007, 18:40:51 kirjoittanut MJK » tallennettu
TimVolt
ProJäsen
*****
Viestejä: 211


Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 01, 2007, 18:48:42 »

...Jos muuten jotain innostaisi tehdä omia kenttiä peliin kymmenille tuhansille pelaajille pelattavaksi, niin voin laittaa kenttäeditorin linkin.

Kiinnostaisi pari kentää tehdä.

tallennettu
MJK
Jäsen100
**
Viestejä: 297


Profiili WWW
« Vastaus #10 : Marraskuu 01, 2007, 22:33:25 »


Sain tuon minimap-bugin fiksattua, tai ainakaan en enää pysty toistamaan ongelmaa. v1.01 on samassa linkissä kuin aikaisempi.


Kiinnostaisi pari kentää tehdä.

Laitan YV:n.
tallennettu
Nurkka
Omistaja
Ylläpitäjä
*****
Viestejä: 863



Profiili WWW
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2007, 00:43:15 »

Nojoo, ihan totta kyllä. Oikeastaan jokaisen kentän nimi kuvaa jollain tasolla levelin sisältöä. Ajatuksena tuossa oli lähinnä, että voi olla kiinnostavampaa ratkoa kenttää, jonka nimi luo jotain mielikuvia, enemmin kuin esim. "level_013":sta tai jotain muuta vastaavaa geneeristä. Challengen alku on kyllä niin helppo muutenkin, että sitä voisin vaikeuttaa joka tapauksessa..

Ihan riittävän hankalia ovat tainneet olla. Nyt ollaan tasolla 26 tai jotain. Nimestä voi yhä kuvion arvata. Tosin arvaaminen ei ole se oikea tie, joten sitä ei tule käytettyä.

Ei muuten challengissa tallettanut viimeisintä tason läpäisyä, vaan nyt joutuu pelaamaan tuon uudelleen. En muista mitä tein, eli aloitinko seuraavaa tasoa läpäistyäni edellisen vai mitä. Tai miten sammutin pelin. Ja taso oli 26 strenght.
Hyvä bugiraportti, jonka avulla on helppoa löytää mahdollinen virhe tai puute :)
tallennettu

Muistetaan taas ne säännöt
MJK
Jäsen100
**
Viestejä: 297


Profiili WWW
« Vastaus #12 : Marraskuu 02, 2007, 18:00:05 »

Ei muuten challengissa tallettanut viimeisintä tason läpäisyä, vaan nyt joutuu pelaamaan tuon uudelleen. En muista mitä tein, eli aloitinko seuraavaa tasoa läpäistyäni edellisen vai mitä. Tai miten sammutin pelin. Ja taso oli 26 strenght.
Hyvä bugiraportti, jonka avulla on helppoa löytää mahdollinen virhe tai puute :)

Hmm.. ehkä tosiaan poistuit pelistä ennen kuin se ehti tallentaa. Taitaa olla niin, että peli jostain syystä tallentaa tilanteen aina uuden levelin alussa, eikä heti levelin ratkettua.
tallennettu
Mad_Mac
Jäsen100
**
Viestejä: 146



Profiili
« Vastaus #13 : Joulukuu 06, 2007, 15:18:02 »

On kyllä erittäin hyvä peli :). Joskus aikoja sitten tullut ostettua tälläinen lehtikin, jossa sitten näitä ristikkoja oli. Musiikit ovat sopivan rauhallisia ja sopivat tämmöisenn puzzle peliin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!