|
rcmasta
|
 |
« : Syyskuu 12, 2007, 21:20:06 » |
|
En löytänyt haulla ja pikaisella silmäyksellä tällaista keskustelun / kyselyn aihetta, joten päätin tehdä miettiessäni miksi poltan. Isketään lisäkysymyksenä niille, jotka polttavat, että miksi harrastte moista syöpäriskiä kohottavaa ja tappavan vaarallista harrastusta? Tupakan savu kun sisältää noin 4000 kemikaalia, joista myrkyllisimpiä ovat nikotiini, vetysyanidi ja häkä. LD50 (Lethal Dose 50%) hiirillä hengitettynä vetysyanidille on 1 mg/kg, nikotiinille suonensisäisesti 0,8 mg/kg. Ihmiselle vastaavat luvut voivat olla alemmat pieneläinten nopeammasta aineenvaihdunnasta johtuen.
Miksi tupakoin? On säälittävää perustella tupakoinnin hyötyvaikutuksilla, kuten kognitiiviset hyödyt, dopamiinin eritys, adrenaliinin eritys, Alzheimerin ja Parkinsonintaudin lievitys, joita minulla ei vielä kylläkään ole. Mutta näin minä teen. Tupakka saa tuntemaan oloni viihtyisäksi ja rentoutuneeksi, mutta samalla valmiiksi moniin asioihin. Pystyn keskittymään oppitunneilla paremmin välitunnilla poltetun tupakan myötä, ainakin alkutunnista 75min oppitunneilla. Lisäksi tupakointi omalla kohdallani tapahtuu useimmiten ystävien läsnäollessa, joten se on sosiaalinen tapahtuma. Nikotiinin vieroitusoireita hoidan kotona yksin käymällä silloin tällöin tupakalla, mutta kuten sanottu, pääasiassa tupakointini on kaverien seurassa polttamista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Liberate vos ex inferis.
|
|
|
Kiile
Jäsen

:f
|
 |
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2007, 21:34:20 » |
|
En näe tupakoinnissa mitään iloa, mutta muut saavat polttaa jos haluavat. Ei se minun elämä ole 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
:o
|
|
|
hotso
Jäsen100

Magnum
|
 |
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2007, 21:35:19 » |
|
Miksi tupakoin? On säälittävää perustella tupakoinnin hyötyvaikutuksilla, kuten kognitiiviset hyödyt, dopamiinin eritys, adrenaliinin eritys, Alzheimerin ja Parkinsonintaudin lievitys, joita minulla ei vielä kylläkään ole. Mutta näin minä teen. Tupakka saa tuntemaan oloni viihtyisäksi ja rentoutuneeksi, mutta samalla valmiiksi moniin asioihin. Pystyn keskittymään oppitunneilla paremmin välitunnilla poltetun tupakan myötä, ainakin alkutunnista 75min oppitunneilla. Lisäksi tupakointi omalla kohdallani tapahtuu useimmiten ystävien läsnäollessa, joten se on sosiaalinen tapahtuma. Nikotiinin vieroitusoireita hoidan kotona yksin käymällä silloin tällöin tupakalla, mutta kuten sanottu, pääasiassa tupakointini on kaverien seurassa polttamista.
En. Mutta hyväksyn sen vaikka lähipiirissä ei ole ketään polttajaa (ystäväpiirissä lähinnä). Minusta nauttiminen on ihan tarpeeksi hyvä syy polttaa niille keitä se kiinnostaa. Tuskin ainakaan syrjäytyy yhteiskunnasta, kun kessuttelee kavereiden kanssa. Parempi kuolla joskus hamassa tulevaisuudessa ja elää miten hyvältä tuntuu, kuin elää vähän extraa harmitellen, kuinka kurjaa on kun kieltää itsensä tekemästä sitä ja tätä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Torava
|
 |
« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2007, 21:44:51 » |
|
En tupakoi ja toivottavasti en tule koskaan tupakoimaan. Hyvin pärjää ilman tupakkaa kun siihen ei koskaan ole koskenutkaan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2007, 14:26:21 kirjoittanut T93 »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dysposin
|
 |
« Vastaus #4 : Syyskuu 12, 2007, 21:49:38 » |
|
En polta, mutta hyväksyn täysin. Tupakoinnin voi lopettaa vain ihminen itse, eikä painostus/kritisoiminen siinä auta. Jo se, että tulee kertomaan tupakoijalle tupakoinnin vaaroista on mielestäni loukkaavaa (aikuisista puhuttaessa), sillä vaaroista kertovahan olettaa (suorasti tai epäsuorasti) tupakoijan olevan niin tietämätön, ettei tiedä sen vaaroista. Pari kertaa olen maistellut kokeilunhalusta, mutta en pitänyt joten en aloittanut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
crew #TPOA
|
|
|
|
Pico
|
 |
« Vastaus #5 : Syyskuu 12, 2007, 23:46:24 » |
|
Poltan tupakat hengiltä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tärkkelysperunan Kosto Cheesy
|
|
|
John_Edward
Jäsen100

The Dwa
|
 |
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2007, 00:41:26 » |
|
En polta, enkä kyllä ikinä tule polttamaankaan. Äidin ollessa täydellinen esimerkki miten ei tehdä asioita on helpompaa elää, tekee vain päinvastoin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
A world... Not of my making... Yet a world... Of my design... So strange... And so familiar... But no matter how distant... In time or space... One constant remains... CHAOS.
|
|
|
|
Kraton
|
 |
« Vastaus #7 : Syyskuu 13, 2007, 07:12:54 » |
|
En polta, mutta olisi kiintoisaa tulla riippuvaiseksi ja sitten yrittää lopettaa. En nimittäin usko, että jos ihminen haluaa lopettaa, niin hän ei muka jonkun aineen takia pysty. Totta kai se on, mutta ehkä se riippuu ihmisestä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eicca
Jäsen300

bris
|
 |
« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2007, 07:25:30 » |
|
No en vitus, hengittäminen jo perintötekijöiden takia iha tarpeeks vaikeeta (lue: siitepölyallergiat yms tullu ihan jo suvusta) ja noi on kalliita ja öö en nää mitää syytä että miks mun pitäis polttaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alkio
Ps.org Oldskool (alk.per.jäs.num.23)
Ylläpitäjä

I'm ready for it, punk
|
 |
« Vastaus #9 : Syyskuu 13, 2007, 08:53:02 » |
|
Harvoin, lähinnä kun juhlii kavereiden kanssa niin lisärentoutumiseksi vielä pienen sikarin tai pari. :) (Joten ehkä 3kk menee 1-3 tupakkaa/sikaria) lähinnä mua surettaa ihmiset jotka tulee niin riippuvaiseksi nikotiinin tuomasta tunteesta, että joutuvat polttamaan oikeastaan kokoajan, jolloin siitä muodostuu paha taloudellinen ja terveydellinen rasite.
Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa sen suhteen että tupakoimisesta tulisi pakollinen tapa / siitä ei pääsisi eroon, kun oikeastaan en polta kuitenkaan :)
Toisaalta jos lompakko kestää (ja kavereiden nenät) ja haluaa elää ehkä lyhyemmän elämän nauttien tupakasta, niin mikäs siinä.
Se nautinto tuntuu joskus kyseenalaiselta, jos pitää käydä 45min välein polttamassa vähintään yks tupakka, eikö se mene jo riippuvuudeksi :(.. Vai yritetäänkö toistuvalla ketjutupakoinnilla ylläpitää sitä tunnetta?.. Ja väheneekö muuten nämä "kognitiiviset" kokemukset, jos polttelee vakituisesti? Itse en tiedä :|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
No omfg.
|
|
|
|
siiseli
|
 |
« Vastaus #10 : Syyskuu 13, 2007, 09:40:01 » |
|
Fuck no. Ihan turhaa ja tyhmää ja plaaplaaplaaplaa jne. eli en
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Yarr~
|
|
|
|
Nurkka
|
 |
« Vastaus #11 : Syyskuu 13, 2007, 10:03:00 » |
|
En. En voi sietää tupakkaa missään muodossa ja kannatan täyskieltoa. (lievennetty kanta jos tupakka ei pala, eli sen savu ja hirveä löyhkä tai sen jälkhajut ihmisessä eivät ole pilaamassa hengitysilmaa hyväksyn sen. Eli hyväksyn tupakan polton jos se tapahtuu yli 500 metrin päässä minusta. Ja tupakkaa polttanut henkilö on vaihtanut vaatteensa tai ainakin odottanut riittävän pitkän ajan jotta haju on lähtenyt vaatteista)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Muistetaan taas ne säännöt
|
|
|
Nollapiste
Jäsen100

ಠ_ಠ
|
 |
« Vastaus #12 : Syyskuu 13, 2007, 14:44:57 » |
|
Sikareita tulee lähinnä polteltua, taukoja on pidelty aina sillon tällön, kun ei oo jaksanu kauppaan raahautua niitä ostamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ಠ_ಠ
|
|
|
Ilmuri
Jäsen100

yhdys sana sankari
|
 |
« Vastaus #13 : Syyskuu 13, 2007, 16:57:54 » |
|
Tupakki haisee aivan SAATANALTA. Tulee pää kipeäksi jne. ihan vaan vasta tupakoineen henkilön läheisyydessä oleskelusta jne.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Disregard that, I suck rooster.
|
|
|
McEla
Kuningas
Valvoja

Keskustelija toisessa sukupolvessa..
|
 |
« Vastaus #14 : Syyskuu 13, 2007, 18:30:39 » |
|
Noup. Joskus kännissä fiilistelen sikarilla, mutta sekin harvoin ja vähän jokella. Enpä näe siinä järkeä, että Etelä-Amerikkalaiset lapsukaiset keräilevät tobacco-kasvin lehtiä ja muualla ihmiset maksavat monia euroja, että saavat tämän silputun hukka lehden keuhkoihinsa, joka ei sikareihin kelvannut..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen!"
|
|
|
|