|
siiseli
|
 |
« Vastaus #585 : Tammikuu 29, 2010, 17:17:16 » |
|
The Usual Suspects Yleensä en tämänlaisia elokuvia sen suuremmin seuraa, mutta mun questi käydä imdb:n top 250 kokonaan läpi vaati sen. Oli hyvä valinta, mahti leffa.
Cidade De Deus(city of god) Mielenkiintoisesti hyppi ajassa selittäen miten eri hahmot päätyivät samaan tilanteeseen, muutenkin erittäin hyvä elokuva.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Yarr~
|
|
|
|
Torava
|
 |
« Vastaus #586 : Tammikuu 29, 2010, 23:27:14 » |
|
Mies osaa hommansa. David Fincheriltä suosittelisin myös Zodiacia, loistokas.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pico
|
 |
« Vastaus #587 : Helmikuu 02, 2010, 20:06:51 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tärkkelysperunan Kosto Cheesy
|
|
|
|
siiseli
|
 |
« Vastaus #588 : Helmikuu 02, 2010, 23:15:15 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Yarr~
|
|
|
|
liitin
|
 |
« Vastaus #589 : Helmikuu 03, 2010, 23:08:58 » |
|
The PrestigeVenytin pitkään tämän katsomista kuultuani joka puolelta juttua elokuvan haastavuudesta ja pitkäveteisyydestä, joten olin päättänyt katsovani tämän vain oikeassa mindsetissä. Haastavuuteen en pettynyt, ja yllättäen tunsin myös että sain jo nyt ensimmäisellä katselukerralla elokuvasta hyvin paljon irti. Muutamissa lukemissani arvioissa mainittua muka-näppäryyttä en havainnut. Loistava elokuva, as simple as that. Mies vailla menneisyyttäOlen Aki Kaurismäki-fani nyt kolmen nähdyn elokuvan jälkeen (toiset tapaukset: Rikos ja rangaistus, Laitakaupungin valot). Tämä oli näkemistäni paras, ja vielä on ilmeisesti paljon nähtävää. Ehkä myös paras suomalainen elokuva jonka olen nähnyt.  ja: Twelve Monkeys Sherlock Holmes (Guy Ritchie, Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams, Sherlock Holmes...) Viis taas kaikille, can't control myself.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2010, 13:00:52 kirjoittanut liitin »
|
tallennettu
|
You're goddamn right I'm living in the fucking past!
|
|
|
|
Kraton
|
 |
« Vastaus #590 : Helmikuu 06, 2010, 21:50:54 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
liitin
|
 |
« Vastaus #591 : Helmikuu 10, 2010, 12:43:18 » |
|
A Serious Man Coenin veljesten uusin tuotos. Leffa kertoo jenkeissä asuvasta juutalaisesta professorista, Larry Gopnikista, jonka elämä alkaa mennä päin persettä. Lukuisia epäonnekkaita ja outoja yhteensattumia, vaikeita moraalikysymyksiä ja kermana vielä uskonkysymykset, joihin tuntuu olevan mahdotonta löytää minkäänlaista vastausta edes oppineimmilta rabbeilta. Välistä synkkä, välistä huvittava. Hiirimäisen luonteen omaavan Larryn joutumista väistämättömän paskatornadon linjalle, ja hänen henkistä muutostaan sen myötä, on mielenkiintoista seurata. Erittäin hyvä kuvaus. Mutta toisaalta, kyllä itse olin myös ihan kujallakin. (tajuatte mitä tarkoitan, jos katsotte elokuvan)  (Ei pysty antaa neljää, vaikka melkein kutkuttaisi. Herätti sen verran tunteita.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kraton
|
 |
« Vastaus #592 : Helmikuu 14, 2010, 10:52:57 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
liitin
|
 |
« Vastaus #593 : Helmikuu 14, 2010, 17:43:24 » |
|
The Hurt LockerSooooo good. Oon miettinyt pari päivää, mitä kirjoittaisin tästä, mutta en oikeasti osaa. Mutta femma: American PsychoChristian Bale oli tässä kyllä vitun hyvä. Hyvä elokuva kaikkinensa, muttei mindblowing. ZombielandMonta asiaa joiden takia voisin antaa elokuvalle suorilta 0 tähteä (Abigail Breslin, Woody Harrelsson + "fiksut", maksi-impulsiiviset ja reippaat muka-aikuiset lapsi/teinihahmot), mutta yllättäen elokuva olikin aika erinomainen. Ärsyttävyys katosi jossain vaiheessa, kun kävi ilmi että hahmoihin itseasiassa tulikin syvyyttä elokuvan edetessä. Konsepti oli huvittavan mässäilevällä tapaa aika loistava. Ehkä parasta oli juuri se, että leffassa oli hyvä balanssi kevyempien hauskuutuskohtien, draaman, toiminnan ja juonikäänteiden kesken, joka on kyllä tällaisessa tapauksessa kova haaste. Wait for it... Wait for it... yes.  EDIT: Editoidaan nyt ettei mee spämmäämiseksi. Zodiacin katsoin, loved it (  x 5). Elephant, kultaisen palmun voittaja cannesin festeiltä. Solidi elokuva, ajoittain vähän överi laahauksessaan. Ja viimeisimpänä Napoleon Dynamite: Lopun tanssikohta loistava, ja muutenkin ihan jeezi leffa. Seuraavaksi katsois vihdoinkin Dr Strangeloven sekä Elephant Manin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2010, 15:26:11 kirjoittanut liitin »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pico
|
 |
« Vastaus #594 : Helmikuu 17, 2010, 16:14:50 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tärkkelysperunan Kosto Cheesy
|
|
|
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...
|
 |
« Vastaus #595 : Helmikuu 18, 2010, 22:00:28 » |
|
The Hurt Locker jännä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En minä ainakaan.
|
|
|
|
liitin
|
 |
« Vastaus #596 : Helmikuu 19, 2010, 01:06:01 » |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2010, 16:41:14 kirjoittanut liitin »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kraton
|
 |
« Vastaus #597 : Maaliskuu 04, 2010, 16:00:30 » |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2010, 22:19:53 kirjoittanut Torava »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
liitin
|
 |
« Vastaus #598 : Maaliskuu 05, 2010, 09:46:01 » |
|
The Hours ja As Good as It Gets
Erinomaisia kuvia. Molemmissa loistavia roolisuorituksia ja mielenkiintoisia henkilöhahmoja. Philip Glassin soundtrack The Hoursissa oli vaikuttava. Etenkin siitä erinomainen teemakappale. (kannattaa kuunnella vaik spotifystä "The Hours"-hakusanalla)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2010, 09:51:09 kirjoittanut liitin »
|
tallennettu
|
|
|
|
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...
|
 |
« Vastaus #599 : Maaliskuu 05, 2010, 19:09:19 » |
|
Valkoinen sulka - VOICElta...
Hyvä. En osaa arvostella paremmin.