Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Toukokuu 23, 2012, 16:56:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: paras kirja jonka olet lukenut?  (Luettu 3179 kertaa)
siiseli
Jäsen500

:|

Profiili
« : Huhtikuu 28, 2007, 13:36:08 »

Mikä on paras kirja, jonka olet ikuna lukenut. Mieluiten jotain perustelujakin.

Omasta puolestani paras kirja, jonka olen lukenut on ollut Erlend Loen Doppler. Kertoo miehestä joka kokee kaatuessaan pyörällä metsässä ja lyödessään päänsä puuhun suuren valaistuksen ja päättää muuttaa metsään. Nauroin koko kirjan ajan ääneen, suosittelen todellakin kaikille
tallennettu

Yarr~
Wcd
Jäsen100
**

Folks just call him BUCKETHEAD.

Profiili WWW
« Vastaus #1 : Huhtikuu 28, 2007, 13:59:11 »

David Eddingsin Athalus on kyllä parhaimpia fantasia kirjoja jota olen lukenut ja nyt kun piti olla yksi kirjan niin valitsin sitten tämän sen takia että siinä on koko tarina yksissä kansissa.
tallennettu
TooMuch
Jäsen300

DD

Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 28, 2007, 16:11:12 »

No en oo montaa kirjaa kokonaan lukenu, mutta yksi mikä pitää sanoa on Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen, joka on hieno klassikko ja ihan mielenkiintosta stooria oli. Toinen klassikko ja hyvä sellainen, joka tullu luettua on Topeliuksen Välskärin kertomukset osa I. Kummatkin koulun pakottamana, ehkä onneksikin, koska muuten ei tulis luettua koska oon vaan niin laiska. Sarjakuvat jyrää.
tallennettu

Toomuch-> liikaako?
liitin
ProJäsen

Your favourite clown

Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 28, 2007, 16:40:15 »

Juoppohullun päiväkirja on loistava. Arto Paasilinnalla on joitakin hyviä, kuin myös Veikko Huovisella mm. Koirankynnen leikkaaja. Joku niistä lukuisista Robinson Crusoe-painoksistakin on tullut luettua, ja mikäs siinä, hyvää kamaa.
tallennettu

You're goddamn right I'm living in the fucking past!
Sirkumfleks
Jäsen100
**

Nisäkäs

Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 28, 2007, 18:27:21 »

Yksittäisestä kirjasta en tiedä, mutta Robert Jordanin Ajan Pyörä -sarjaa olen lukenut 21 osaa, ja siitä olen pitänyt. Myös Eddingsin kirjat ovat hyviä. Belgarion taru, Mallorean taru sekä tällä hetkellä työn alla oleva Belgarath : velhon tarina. Althaluksen luen sitten kun eräs kaveri muistaa sen lainata.
tallennettu

[AMD64 X2 5600+@2,8Ghz, 4GB 800Mhz DDR2 HyperX, X1950Pro Ultimate+Zalman, 24" TFT + 42" FullHD, 320GB + 500GB + 500GB HDD + 320GB, WinXP]

Kuiskauksen päässä kuolemasta.
samuli
Ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #5 : Huhtikuu 28, 2007, 18:28:29 »

Tämä juoppohullun päiväkirja oli kyllä aivan mahtava, joka tosin oli myös ainoa kirja minkä olen ikinä kokonaan lukenut. Mitä nyt joskus yläasteella luin Bertin päiväkirjoja, mut en niitäkään ikinä kokonaan.

Seuraavaksi varmaan pitäis lukea juoppohullun päiväkirjan jatko-osa, tolppa-apina, joka tosin on saanut vähän heikommat arvostelut.

"Mulle ei vittuilla" -Juha
tallennettu

Sitä sun tätä, enimmäkseen sitä.
Ahriman
Jäsen100
**

Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 28, 2007, 20:15:33 »

Mika Waltarin Mikael Karvajalka. Cheesy
Son kyllä aivan mahtava kirja. Saa nauraa aivan hermona välillä, mutta samalla kirjoitettu tosi hyvin ja vetävästi. Onhan noita muitakin sika hyviä, ei vaan tule nyt mieleen muita kun tuo.
tallennettu

"..Laula ihmisille saduista, laula sodista, laula - kivikaduista.."
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...

Profiili
« Vastaus #7 : Huhtikuu 28, 2007, 23:57:23 »

Juoppohullun päiväkirja.
tallennettu

En minä ainakaan.
Nurkka
Omistaja
Ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #8 : Huhtikuu 28, 2007, 23:59:58 »

Kirjoja on lukemiseen sijaan enemmänkin tullut kuunneltua.
Ja yksiselitteisesti PARAS kirja on Linnunradan käsikirja liftareille! Viisiosainen trilogia. Hyvää huumoria ja todella lennokasta psykologista mietintää.
Jostain täysin käsittämättömästä syystä olen myös pitänyt Antti Tuurin kirjoista. En kyllä osaa sanoa miksi.
tallennettu

Muistetaan taas ne säännöt
hotso
Jäsen100
**

Magnum

Profiili
« Vastaus #9 : Huhtikuu 29, 2007, 00:05:12 »

Kirjoja on lukemiseen sijaan enemmänkin tullut kuunneltua.
Ja yksiselitteisesti PARAS kirja on Linnunradan käsikirja liftareille! Viisiosainen trilogia.
Allekirjoitan. Olen kuullut kuunnelmana koko Linnunradan + lukenut kirjan + katsonut TV-sarjan + katsonut leffan.
tallennettu
siiseli
Jäsen500

:|

Profiili
« Vastaus #10 : Huhtikuu 29, 2007, 08:20:53 »

Itse olen lukenut sarjasta vasta ensimmäisen osan, mutta sekin oli pirun hauska Cheesy Pitää etsiä lisää jostain nopeasti
tallennettu

Yarr~
Elemental
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : Huhtikuu 29, 2007, 09:47:21 »

David Eddingsin Athalus on kyllä parhaimpia fantasia kirjoja jota olen lukenut ja nyt kun piti olla yksi kirjan niin valitsin sitten tämän sen takia että siinä on koko tarina yksissä kansissa.
Kyseinen kirja oli kyllä mahtava! Mutta minun kohdallani ei liene Lord of the Ringsin voittanutta Smiley
tallennettu
Mephisto
Jäsen100
**

ex. Kallo

Profiili
« Vastaus #12 : Huhtikuu 29, 2007, 13:01:55 »

Intissä tuli luettua aikalailla joten sanoisin että: R.A Salvatoren Metsästäjän Miekat-trilogia
tallennettu

PSP 3.90 M33-2 [32][2GB][4GB] korteilla.
WIP: <<nimetön RPG>> [|.........]:0,7%
Ihminen
Jäsen300

112

Profiili
« Vastaus #13 : Huhtikuu 29, 2007, 23:15:34 »

jaaa-a... Oliskohan se Dragonlancet, R.A Salvatoren kirjat... Kaipa se fantasiakirjallisuuten menisi, mutta vaikea sanoa mikä.

Mutta kyllä juoppohullun päiväkirjatkin on kovia.
tallennettu
rcmasta
Jäsen500

IT'S OVER NINE HUNDRED!!!

Profiili
« Vastaus #14 : Huhtikuu 29, 2007, 23:27:13 »

Itse luen tällä hetkellä Dostojevskin "Rikos ja Rangaistus" kirjaa, joka päihittää kaikki aiemmin lukemani kirjat. Jos tuota ei lasketa, niin paras on Reijo Mäen Vares-kirja: Kaidan tien kulkijat. Tuota lukiessa saatoin jopa maistaa Kaksoisvirtojen kaupungin pölyn suussani.
tallennettu

Liberate vos ex inferis.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!