Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Toukokuu 23, 2012, 15:59:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [ONGELMA] PC:ni ei taaskaan toimi  (Luettu 980 kertaa)
waltteri
Jäsen
*

testimielessä...

Profiili WWW
« : Tammikuu 01, 2007, 15:04:23 »

Hei.

Tällä kertaa tietokoneeni tuntuu vaipuneen koomaan. Käynnistettäessä se pitää äänen:
"BII BI BI --- TU DUM...", eikä sen jälkeen tapahdu mitään..
Kaikki tuo tapahtuu ilmaan mitään tapahtumia näytöllä, eikä tuonkaan jälkeen tapahdu enää mitään.

Ongelmat alkoivat siitä kun eräs henkilö (en minä) painoi näppäimistöltä Sleep-näppäintä ("nukuttaa tietokoneen", valmiustila tms..),
ja sen jälkeen käynnisti tietokoneen uudelleen resetillä, kun tietokone oli vielä jotenkin käynnissä. Kyseisen käynnistyksen yhteydessä
tietokone äännähteli epämääräisesti ensimmäisen kerran. Äänet kuuluvat piipperistä..
En osaa kuvailla tapahtunutta paremmin, sillä kyseisen tapahtuman aikana olin pelaamassa pokeria kaveretteni kanssa.

Ja olkaa niin kilttejä, ettette neuvo tyyliin: "Osta uus kone" tai "Googleta", sillä me kaikki varmasti tiedämme, että nuo kaksi neuvoa ovat yleisimmin käytetyt, huonot tekosyyt sille, ettei osaa käyttää kohdelaitetta (tietokonetta), ja yrittää vain esittää kauheeta gurua.

Kiitos. APUA!

PS. Miksi käyttäjätunnukseni on poistettu (olin jo rekisteröitynyt uudelle foorumille..)?

EDIT: Unohdin mainita, että jos laitan levykkeen asemaan, piipperistä kuuluu tuo "TU-DUM..", mutta kun kokeilin MS-DOS käynnistyslevykkeellä, luki asema levykettä hieman pidempään, eikä ruvennut ääntelemään. OK?...

EDIT2: EMOLEVY JA NÄYTÖNOHJAIN RIKKI. Vaihdettiin. Uusi kone kuitenkin edessä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2007, 18:37:04 kirjoittanut waltteri » tallennettu

Dysposin
ProJäsen

enkeli

Profiili WWW
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2007, 15:41:47 »

Noista tiedoista on melko vaikea alkaa auttamaan, vika voi olla melkein missä vain. Piipperin signaalista joku viisaampi voisi tietää, mitä se tarkoittaa, mutta sinuna ensimmäiseksi kokeilisin, ovatko kaikki komponentit kunnolla kiinni tai toista kiintolevyä... Paha sanoa. "Tietokoneeni on rikki, mitä teen?" Toisaalta, jos sinulla ei ole kokemusta tietokoneen rautapuolesta, kannattaa varmaan pyytää apua joltain tutulta, joka osaa. Kone menee melko helposti rikki, jos sotkee rautapuolen kanssa... Tunnuksesi saatettiin poistaa, mikäli se oli kauan käyttämättä.
tallennettu

crew #TPOA
waltteri
Jäsen
*

testimielessä...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2007, 15:57:48 »

Ok, siis:
  • Minulla ei ole tällä hetkellä käytössäni ylimääräistä kovoa, olisin jo kokeillut jos olisi..
  • Itse veikkaisin ongelmaksi joko biosia tai näytönohjainta, sillä näytöllä ei tapahdu mitään (saan halutessani kaverilta lainaksi ko. henkilön vanhan näytönohjaimen)
  • Kiitos kuitenkin vastauksesta, piristi..
tallennettu

John_Edward
Jäsen100
**

The Dwa

Profiili
« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2007, 16:25:15 »

Koita repiä kaikki muu irti, paitsi näyttis, prossu ja yksi muisti, ja koita toimiiko näin.
Sen pitäisi mennä BIOSiin jos toimii.
Jossei toimi, niin sitten vika on jossakin näistä komponenteista.

Jos sinulla on vielä koneen manuaali (emolevyn jos itse kasattu), voit katsoa sieltä, mitä nuo piipperin äänikoodit tarkoittavat.
Itse kyllä epäilisin että emolevy olisi rikki, mutta koita vielä sillä kaverisi näytönohjaimella.
Niin, ja koita vielä ottaa RAM tikku irti, ja laittaa se toiseen slottiin, kaverini koneessa oli vika jotenkin tässä kun siihen ei tullut kuvaa näyttöön.

Toivottavasti saat koneen kuntoon Smiley
tallennettu

A world... Not of my making... Yet a world... Of my design...
So strange... And so familiar... But no matter how distant... In time or space...
One constant remains...
CHAOS.
Mindhead
Jäsen300

Im up for good.

Profiili
« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2007, 16:35:37 »

Veikkaisin näytönohjaimen kärähtäneen. Itselläni pari konetta taaksepäin kävi näin, ja ruutu oli pimeänä. Epämääräisiä piippauksia kuulu, mutta siinä ne sitten olikin.

Mutta yhdyn edellisiin viesteihin, että avaat sen koneen ja katsot mitä on pielessä. Liika pölykin on saattanut tukkeuttaa koneen. Nappaa emolevystä patteri pois jäähtyyn ja sitten vaan suurennuslasilla tutkimaan.  Smiley

Asuisit hieman lähempänä, niin olisin voinut tutkia koneen ihan free. Koulussa muutenkin koneisiin perehdytään...
tallennettu
Nurkka
Omistaja
Ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #5 : Tammikuu 02, 2007, 02:40:05 »

Google toimii kyllä ihan hyvin:

http://gaaton.blogspot.com/2006/04/bios-error-signals.html

1 long + 2 short = VGA card has died. Eli näytönohjaimessa vika.
tallennettu

Muistetaan taas ne säännöt
Jango
Jäsen100
**

Profiili
« Vastaus #6 : Tammikuu 02, 2007, 21:46:48 »

Loistavaa nurkka.

PS org - waltteri 1-0 (j/k)

Itse olisin veikannut sähkö/johtovikaa.
tallennettu

Entinen juniori
Lehti
Jäsen100
**

Tämä viesti tuhoutuu viiden sekunnin kuluttua

Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 03, 2007, 00:22:44 »

Juu, minulle kävi kerran myös niin, ettei tietokone enää yhtäkkiä antanutkaan kuvaa seuraavan
käynnistyksen yhteydessä. Vika tosin oli prossussa, joka ikävästi päästi kylmän pierun.

Ennen mitään erikoista olisi hyvä, jos saisit jostain toisen näytönohjaimen, jolla voisit kokeilla,
antaako kone käynnistettäessä kuvaa. Tuotakin ennen graffakortin liitäntä kannattaa tarkistaa,
ettei se ole löysällä tai ettei virtajohto esim. ole löystynyt siitä, jos se on uudempaa mallia, joka
vaatii extra poweria.

Olisi aika outoa kyllä, jos rautapuoli tilttaa tuosta resetillä kikkailusta.
tallennettu

Promise her anything, but give her Synth Coke®
Nurkka
Omistaja
Ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2007, 03:05:38 »

PS. Miksi käyttäjätunnukseni on poistettu (olin jo rekisteröitynyt uudelle foorumille..)?

Ihan offtopik, mutta luultavasti et ollut kirjautunut kolmeen kuukauteen. Poistin pari 0 kirjoitusta ja yli 90 päivää kirjautumatta tunnusta.
tallennettu

Muistetaan taas ne säännöt
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!