Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Toukokuu 23, 2012, 03:46:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tietokoneen lämmöt.  (Luettu 12509 kertaa)
AnneMelooni
Jäsen
*

Profiili
« : Marraskuu 04, 2006, 13:36:11 »

CPU = 60'C

Onko tuo liian korkea lämpötila nimittäin tuo lämpötila on silloin kun on vaikka pelkkä selain auki. Omasta mielestä turhan korkea on. Kysymys siis kuuluu voisiko lämmöt saada pienemmäksi jotenkin kotikonstein vai pitääkö ostaa uusi cooleri?
tallennettu
Sirkumfleks
Jäsen100
**

Nisäkäs

Profiili
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2006, 13:52:12 »

No ihan ekana kannattaa putsata pölyt koneen sisältä, paineilma-spray taitaa olla paras vaihtoehto tähän operaatioon.
tallennettu

[AMD64 X2 5600+@2,8Ghz, 4GB 800Mhz DDR2 HyperX, X1950Pro Ultimate+Zalman, 24" TFT + 42" FullHD, 320GB + 500GB + 500GB HDD + 320GB, WinXP]

Kuiskauksen päässä kuolemasta.
Eicca
Jäsen300

bris

Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2006, 14:54:14 »

No ihan ekana kannattaa putsata pölyt koneen sisältä, paineilma-spray taitaa olla paras vaihtoehto tähän operaatioon.
Jeps, tuota paineilma-sprayta saa melkein kaikista hyvin varustetuista tietokoneliikkeistä. Kannattaa pitää imuria lähellä ja spreijata pöly pois niin, että pöly imeytyy imuriin suoraan, koska muuten sitä on parin minuutin päästä joka paikassa.
tallennettu
John_Edward
Jäsen100
**

The Dwa

Profiili
« Vastaus #3 : Marraskuu 04, 2006, 22:01:55 »

Lataa SpeedFan, laita päälle se loggaus, ja mene pelaamaan jottain.
Pelaa 30min, sit kato mikä oli korkein lämpötila.
Jos yli 70, hanki apua :3
tallennettu

A world... Not of my making... Yet a world... Of my design...
So strange... And so familiar... But no matter how distant... In time or space...
One constant remains...
CHAOS.
Thauzie
Jäsen300

Profiili WWW
« Vastaus #4 : Marraskuu 04, 2006, 22:22:54 »

Normaalina ilman 3D-kiihdytystä 50-55C, pelatessa 50-65C.
Viime keväänä sama tilanne oli 20-30C, pelatessa tai raskaassa käytössä 30-45C

Ainut ero viime kevääseen on se, että koneessani on kaksi näyttöä, taustalla pyöriviä ohjelmia hieman enemmän ja että olen laittanut myös emolevyyn vesiblokin, jota ei keväällä ollut. Kone on hiljainen, koska ainut mistä voi tulla ääntä, on kovalevyjen kiekot ja virtalähteen alle 16dB ääni.
Minuakin ihmetyttää hieman miten nuo lämmöt ovat voineet kohota viime keväästä. Lisääkö toinen näyttö niin paljon rasitusta CePUkalle?
tallennettu
John_Edward
Jäsen100
**

The Dwa

Profiili
« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2006, 00:00:34 »

ja että olen laittanut myös emolevyyn vesiblokin, jota ei keväällä ollut.
Johtuisikohan tuosta ?
Jos nyt tarkoitat vesijäähdytystä.
Tosin mitä muuta vesiblokki voisi tarkoittaa ?
tallennettu

So strange... And so familiar... But no matter how distant... In time or space...
One constant remains...
CHAOS.
Thauzie
Jäsen300

Profiili WWW
« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2006, 11:35:21 »

Johtuisikohan tuosta ?
Jos nyt tarkoitat vesijäähdytystä.
Tosin mitä muuta vesiblokki voisi tarkoittaa ?

Piirisarja ei tuulettuisi niin hyvin ja johtaisi ylijämät CPU:n niskoille?
Olenkin miettinyt tuota NorthBridgen jäähdytystavan vaihtoa ja merkitystä muihin osiin. Kesällä, jolloin NorthBridge-blokki laitettiin, lämmöt pysyivät normaalikäytössä vielä 30C paikkeilla. Epäilen että asialla on tuo toinen näyttö. Molemmissa kun on suht korkeat resotkin.

Ihme - nyt CPU:n lämpö on vain 41C, koska käyttöprosentti on alle 10 Cheesy
tallennettu
John_Edward
Jäsen100
**

The Dwa

Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2006, 14:43:55 »

Kaksi näyttöä ei pitäisi rasittaa CPUta yhtään sen enempää kuin yksikään, jos kaikki samat ohjelmat ahdettaisiin samalle näytölle.
Mutta ainakin koita putsata pölyt pois CPU jähdyttimestä.
Itselläni laski lämmöt aina noin 5-7 astetta kun puhdistin kolme kuukauden pölyt pois tuulettimen alta.
tallennettu

One constant remains...
CHAOS.
Thauzie
Jäsen300

Profiili WWW
« Vastaus #8 : Marraskuu 05, 2006, 17:24:31 »

Aika paha alkaa pyyhkimään pölyjä sellaisesta paikasta, jota vesi on huuhtonut puoli vuotta 24/7. Sinne on mahdotonta kajota, koska se on ilmatiivis, letkureikiin ei mahdu ehkä kuin pikkusormi yms. Tiedät kai blokkien rakenteen. Ehkä pitäisi kerran viikossa laittaa kotelon tuulettimet päälle ja sivukansi pois.
tallennettu
Eicca
Jäsen300

bris

Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 05, 2006, 19:10:25 »

Aika paha alkaa pyyhkimään pölyjä sellaisesta paikasta, jota vesi on huuhtonut puoli vuotta 24/7. Sinne on mahdotonta kajota, koska se on ilmatiivis, letkureikiin ei mahdu ehkä kuin pikkusormi yms. Tiedät kai blokkien rakenteen. Ehkä pitäisi kerran viikossa laittaa kotelon tuulettimet päälle ja sivukansi pois.
Tää joku vitsi? Puhdistat sieltä koneesta pölyt.

Tosta CPU:n vesijäähdytyksestä sanottiin Mikro Bitissä, että ilman kotelotuuletinta emolevyn lämpötila saattaa nousta luvattoman korkeaksi, koska vesijäähdytys jäähdyttää vain sitä prosessoria.
tallennettu
Thauzie
Jäsen300

Profiili WWW
« Vastaus #10 : Marraskuu 05, 2006, 21:11:08 »

Pölyjä ei Emolevyn tai näyttiksen ym pinnoilla näytä hurjasti olevan. Sen verran olen pitänyt aikaisemmin huolta koneen sisuksista. Kotelon tuuletusta ei ollut silloinkaan kun lämmöt olivat alhaisemmat. Tuulettimet pitävät muutenkin turhan häiritsevää ääntä. Muita emolevyn tärkeitä osia North Bridgen lisäksi esim. South Bridgeä voisi jäähdyttää esim. siilillä + heatpipellä, jota minun emolevyssäni ei ollut aikaisemman tuulettimen sijasta.
tallennettu
Eicca
Jäsen300

bris

Profiili
« Vastaus #11 : Marraskuu 05, 2006, 21:33:03 »

Pölyjä ei Emolevyn tai näyttiksen ym pinnoilla näytä hurjasti olevan. Sen verran olen pitänyt aikaisemmin huolta koneen sisuksista. Kotelon tuuletusta ei ollut silloinkaan kun lämmöt olivat alhaisemmat. Tuulettimet pitävät muutenkin turhan häiritsevää ääntä. Muita emolevyn tärkeitä osia North Bridgen lisäksi esim. South Bridgeä voisi jäähdyttää esim. siilillä + heatpipellä, jota minun emolevyssäni ei ollut aikaisemman tuulettimen sijasta.
Siis onko sun koneessas ylipäätään mitään ilmajäähdytystä? Meinaa jos ilma ei kierrä kotelossa ollenkaan, niin alkavat muutkin osat lämmetä jo aika hyvin Wink
tallennettu
Furiosity
Jäsen
*

Furiosity the Furious

Profiili WWW
« Vastaus #12 : Marraskuu 05, 2006, 21:40:16 »

Itellä normaali käytössä CPU lämmöt 30C-35C, pelatessa 35C-38C. Kesäsin joutuu laittamaan pöytätuulettimen puhaltamaan koneeseen koska lämmöt nousevat silloin pelatessa yli 45C ja kone tilttaa. Koneessa 3 tuuletinta jotka kaikki puhaltavat ulospäin.

PS: Surkee prossu sanon minä. Varpaat jääty talvisin ku se on noi kylmä  Sad
tallennettu

Olin viisaS keijO.<br />Nyt olen... Furry... Furiosity!
Dysposin
ProJäsen

enkeli

Profiili WWW
« Vastaus #13 : Marraskuu 06, 2006, 14:14:16 »

CPU-lämmöt alle -50c, onko normaalia? Pitäisikö tuota jotenkin lämmittää, kuumailmapuhallinta olen kokeillut?
tallennettu

crew #TPOA
Thauzie
Jäsen300

Profiili WWW
« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2006, 15:55:39 »

CPU-lämmöt alle -50c, onko normaalia? Pitäisikö tuota jotenkin lämmittää, kuumailmapuhallinta olen kokeillut?
Käytössäsi Speedfan? Cheesy Ystävälläni lämmöt olivat -127C ja eräällä toisella 155C..

Varsinaisesti kotelossani ei ole ilmajäähdytystä, vaikka erillisten osien pienemmät tuulettimet hoitavat homman. Tuulettimet pilaisivat lähes täydellisen hiljaisuuden, mutta mielessä on käynyt laittaa 120mm*120mm-tuuletin puhaltamaan ilmaa kotelosta ulos.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!