Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Toukokuu 23, 2012, 01:51:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [PROJEKTI] Vuoropohjainen strategia  (Luettu 663 kertaa)
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...

Profiili
« : Maaliskuu 30, 2011, 20:08:04 »

Eli työn alla on tällä hetkellä vuoropohjainen strategiapeli. Projekti alkoi alunperin MMF2:lla, mistä siirtyi C++/SDL:n. Nyttemmin teen javalla, kun sillä se näyttää taipuvan parhaiten. Tällä hetkellä jokunen henkilö on innostunut itseni lisäksi projektista, joten uskallan julkaista sen täällä. Pelimoottori suunnilleen puolivälissä, ja tarkoitus olisi viedä proju loppuun asti vihdoin ja viimein.

Joitain ominaisuuksia mitä löytyy jo:
- 1 vs. 1 nettipeli IP:n välityksellä
- Pathfinderit liikuttelussa
- Resurssit alustavasti

Mitä tulee:
- Erilaiset pelattavat puolet ja erilaisia yksiköitä.
- Jalkaväki, joka liikkuu ryhmässä
- Ajoneuvoja
- Lentäviä
- Enempi kenttiä (kenttäeditori)
- Eeppiset äänet ja ääninäyttelijät (heti kun jostain saan USB-mikrofonin ja vapaaehtoisia)

Olen huono äidinkielessä ja paskanjauhamisessa, joten nappaan pari kuvaa, kun selitän enemmän.

http://www.uta.fi/~mk85598/tbsShot.png
Kuva pelistä... Punainen (minä) voitti lopulta.

http://www.uta.fi/~mk85598/udesigns.png
Yksikkösuunnittelua.
tallennettu

En minä ainakaan.
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...

Profiili
« Vastaus #1 : Huhtikuu 07, 2011, 12:56:20 »

Tässä vaiheessa voisin päivitellä taas tätä.

Grafiikkaa olen veistänyt hieman:

Lisäksi jalkaväki liikkuu nyt ryhmissä. Jokainen ryhmän jäsen kuolee erikseen ja ryhmän koko vaikuttaa ampujien määrään, mikä lisää kikkailua peliin. Yksiköille on mahdollisuus asettaa nyt myös useampia aseita ja taitoja, kuten tällä hetkellä kiväärimiehillä on kranaatit, mitkä ovat melko ikäviä lähimatkalle.

Seuraavaksi pitää debuggailla ampuminen kuntoon, kun koodasin sen uudestaan ja jostain syystä vetää ikuiseen luuppiin välillä. Sitten pitäisi parannella tuota jalkaväkiyksikköä ja lisäillä muutkin yksiköt. Eri puolien väliset yksiköiden erotkin pitää koodailla ja tasapainotella. USB-mikrofonin ja hevosraipan tarvitsisi. (raipan avulla saa ääninäyttelijöistä aidontuntuisia tuskanhuutoja, sattuu ihan vitusti kun lyö alaselkään)

Tästä vielä screeni matsista, mikä päättyi ikävästi kaatumiseen: http://www.uta.fi/~mk85598/ts1.png
tallennettu

En minä ainakaan.
TimVolt
ProJäsen

Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2011, 14:00:21 »

Näyttää hyvältä. Tämän genren pikkupelejä saisi tosiaan olla enemmän. Mitä maastotyyppejä on tulossa ja tuotetaanko yksikköjä pelin aikana vai mennäänkö sillä joukolla, mikä on pelin alussa? Onko tavoitteena vain vastustajan yksiköiden tuhoaminen vai aiotko lisätä jotain muita päämääriä?
tallennettu
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...

Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 10, 2011, 21:33:10 »

Näyttää hyvältä. Tämän genren pikkupelejä saisi tosiaan olla enemmän. Mitä maastotyyppejä on tulossa ja tuotetaanko yksikköjä pelin aikana vai mennäänkö sillä joukolla, mikä on pelin alussa? Onko tavoitteena vain vastustajan yksiköiden tuhoaminen vai aiotko lisätä jotain muita päämääriä?
Maastotyypit on lähinnä esteitä tai ei esteitä. EHKÄ, jos ei liikaa paisuta projua, teen jonkin sorttisen cover-blokin, missä jantterit on paremmassa suojassa ja ampuvat tarkemmin. EHKÄ teen taloja tai bunkkereita, minne voi mennä sisälle. Reaaliaikanaksufanina tarkotus, että ukkoja luodaan "supply" ja "oil" käyttämällä. Ajoneuvot vievät öljyä. Tavoitetta ei vielä ole asetettu. Kenties vastustajan murskaaminen, tai sitten kaikkien lippujen valtaaminen kentältä.
tallennettu

En minä ainakaan.
olli
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2011, 09:18:37 »

Näyttää kyllä kieltämättä erittäin siistiltä projektilta Smiley

Jos ymmärsin oikein tämä projekti on kokonaisuudessaan netissä vastustajaa vastaan pelattava?
tallennettu
gokotti
Jäsen300

Khänädän majava...

Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2011, 12:17:36 »

Näyttää kyllä kieltämättä erittäin siistiltä projektilta Smiley

Jos ymmärsin oikein tämä projekti on kokonaisuudessaan netissä vastustajaa vastaan pelattava?

Ainaskin alustavasti. Hotseatti nyt tosi näppärä tehdä lopuksi tuosta nettipelistä poistamalla kaikki nettikama. Tekoälyn voi tehdä joku viisaampi, siihen en vielä ainakaan uskalla perehtyä.
tallennettu

En minä ainakaan.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!