Pelisivut.org keskustelu - Pelit Pelinteko ja muu jutustelu
Elokuu 20, 2017, 02:20:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nurkan luontokuvat: http://www.nurkka.org nyt blogimuodossa.
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [Freeware- projekti] Star Opus I  (Luettu 47942 kertaa)
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« : Joulukuu 01, 2008, 22:28:08 »

Omega Race (kuva) oli aikoinaan oma über- suosikkini, ja siitä lähti ajatus tehdä samantyyppinen 360- shooter ja samanlaisella idealla, että alus kimpoaa reunoista (vrt asteroids -> ei kimpoa) ja omaa yhden thrusterin. Tosin paljon lisää erilaisia vastustajia, kokonainen galaksi erilaisia kenttiä, mutta koko homma toimisi vihergrafiikalla (+ vähän väriä sinnetänne).

Ideana on se, että jumppointteja aukeaa aina muutama kerrallaan, kun vanhat on suoritettu edes jollain prosentilla. Tavoitteena on pelata kaikki 54 kenttää mahdollisimman hyvällä prossalla läpi. Galaksi on nyt täyttynyt planeetoilla, mustilla aukoilla, auringoilla, asteroidibelteillä, sekä vastustajien tuhottavilla hexakaupungeilla ja musaakin on jo valmiina pari biisiä.

Ensimmäinen episodi  Star Opus I, Episode 1 - 'Pathway to the Pollux' on nyt ladattavissa. 30 jumppointtia vievät pelaajan Polluxin planeetalle. Toisessa osassa päädytään sitten jo legendaariselle Kaou Pih:n planeetalle.
Enjoy!



Nettisivu ja ensimmäinen episodi: Star Opus I

Tämä episode on ns. zero-setup - eli setuppia ei ole. Senkun naksautat sen exe:n käyntiin. Linukka ja Mac- versio tulossa myös pikapuolin.

Seuraavaan versioon tulossa myös mahdollisuus tehdä omia kenttiä käyttäen SO:n helppoa skriptikieltä.

-jc
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2011, 20:21:56 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
John_Edward
Jäsen100
**
Viestejä: 234


The Dwa


Profiili
« Vastaus #1 : Joulukuu 02, 2008, 05:16:44 »

Pakko myöntää, että aika kaunis tuo on.
Jäin tosin kaipaamaan muutamia pieniä asioita, kuten fullscreen 1920x1200 resoluutiota (menee toinen näyttö aivan sekaisin jos päänäytön reso muuttuu), shield mittaria oman aluksen lähelle, kyllä sen vielä parissa ekassa kentässä tuolta yläkulmasta voi katsoa, mutta videon perusteella ei kamalasti myöhemmin ole aikaa siihen.

Myöskin vietin suurimman osan ajasta pomppien kentän reunoista suoltaen samaa nopeutta alukseni kanssa lentäviä ammuksia nenäni eteen, joka näytti aika koomiselta.
Aluksen nopeuden huomioon ottavat ammukset  ja hiiriohjaus olisivat mukavia.
Ja efektit on kauniita, mutta vihut hukkuu isoihin kirkkaisiin partikkeliefekteihin liian hyvin.
tallennettu

A world... Not of my making... Yet a world... Of my design...
So strange... And so familiar... But no matter how distant... In time or space...
One constant remains...
CHAOS.
Torava
Valvoja
*****
Viestejä: 745


Profiili WWW
« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2008, 17:07:39 »

Virus? :(
tallennettu
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #3 : Joulukuu 02, 2008, 21:16:52 »

suoltaen samaa nopeutta alukseni kanssa lentäviä ammuksia nenäni eteen...

Kiitos ideasta! Korjasin ammusten liikettä siten, että ne lentävät nopeammin aluksen liikkuessa. Näin niitä ei saa ikinä 'kiinni'.
tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #4 : Joulukuu 02, 2008, 21:17:46 »

Virus? :(

Nop - paketti on ns moleboksattu. Jotkut ilmaistutkat saattavat ärhennellä turhaan tällaisista paketeista.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2008, 22:33:33 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
Arekk
Jäsen100
**
Viestejä: 132


~Retro~


Profiili WWW
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2008, 19:46:07 »

Ihme ettei näin hyvälle pelille ole sadellut enempää kehuja!

Grafiikka on ensiluokkaista; peli näyttää erittäin tyylikkäältä ja värimaailmakin miellyttää silmää.
Pelin kaikki osa-alueet vaikuttivat hiotuilta, ja olin iloisesti yllättynyt pelin pärähtäessä käyntiin.
On oikeastaan tämän pelin elinehto, että kaikki osa-alueet on toteutettu huolella; muuten peli unohtuisi helposti muiden samantyyppisten pelien alle,
koska pelin idea ei sinällään ole uusi.

Ehkä ohjattavuus oli hieman hankalaa. Jotenkin ylöspäin napista kiihdyttäminen vaikutti aluksi hölmöltä,
kunnes siihen ehti tottua.

Ja lisää vielä kunnon ääniefektit, kun vastustajat räjähtävät kappaleiksi. Tulee paljon
munakkaampi fiilis ja lisää huimasti ammuskelun mielekkyyttä.
tallennettu

JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #6 : Joulukuu 06, 2008, 00:17:43 »


Kiitos Arekk kannustuksesta. Antaa aina motiivia, varsinkin kun tämä on one-man-project. Joskus tuntuu, että saa sitä ideaa ja palautetta hakea puhumalla lähinnä 'seinille' -> motiivi on usein koetuksella.

Peli tulee sisältämään monta biisiä ja yritän saada noista efekteistä hieman normaalia dynaamisempia - eli se ammunta ei ole sitä monotonista 'piu-'piu':ta, vaan muutan randomilla äänen filtteröintiä, panorointia yms parameja. Tämän tarkoituksena olisi saada noi effut hieman mielenkiintoisemmiksi.
tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
naabip
ProJäsen
*****
Viestejä: 194



Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 14, 2008, 18:50:47 »

... Joskus tuntuu, että saa sitä ideaa ja palautetta hakea puhumalla lähinnä 'seinille' -> motiivi on usein koetuksella. ...
Jep. Juuri tämä on ollut kohtalokasta monille omillekin projekteille.

Ja sitten aiheeseen: perhanan hyvää musakkia löytyy tuosta introbiisistä ihan peliin saakka. Tussahtelut, paukahtelut sun muut äänet olisivat kyllä voineet eloittaa pelimaailmaakin hiukan. Toisaalta tiehäähän sen mikä äänisirkus siitä sitten tulisi kun tässä pelissä kuitenkin sattuu ja tapahtuu kerralla niin paljon :) Ehkä vain tiettyjä effektejä, bonuksiin ja vaikka kenttäsiirtymiin. Tai sitten vain äänistä niin hillittyjä että musiikin vielä erottaa.

Kontrollit olivat aluksi vähän kankeahkot ja varsinkin peruutuksen puuttuminen toi ongelmia tähtäykseen ja samalla aluksen järkevään hallintaan aluksen poukkuessa laidasta laitaan. Ja kun kenttä kentältä pelin tiimellykseen alkoi todella päästä, alkoi kentällä olla jo sellainen tiimellys ettei enää erottanut, mikä oli sitä partikkeliroskaa ja mitkä niitä kuolettavia panoksia. Samalla toimintaa särki se että nämä tärkeät paneelit (shield, grenades) olivat niin kaukana aluksesta, että keskittymiskyky herpaantui kun niitäkin piti välillä vilkuilla. Ehkä ne voisivat olla kiinteästi aluksen ympärillä, jos tämä asetus olisi ruksattu.

Jos tästä nyt jotain loppuvedosta lähdetään hakemaan niin olihan se aika pirun hyvin toimiva peli ja viimeistelyä oli selvästi tehty ihan joka osa-alueella, totutteluahan toki vaaditaan. Kyllä tämän pariin vielä palataan kun mätöttää... ;)

... btw. Onko nämä ekat kentät mielestäsi liian helppoja vai liian vaikeita? Yritän tasapainottaa peliä siten, että alun missionit olisivat aika helppoja.
Suhteellisen vaikeitahan nämä ovat. Oli pari helppoa kenttää ja sitten tuli vastaan iso kynnys ja homma äityi vaikeaksi. Pienempi porrastus näihin alkupään kenttiin ja sieltä sitten noustaan vaikeampiin, että kokematon kerkeää tottua kontrolleihin ja tutustua vihollisiinsa muutenkin kuin alkumenun kautta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2008, 17:00:27 kirjoittanut naabip » tallennettu
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #8 : Joulukuu 14, 2008, 23:44:21 »

Tussahtelut, paukahtelut sun muut äänet olisivat kyllä voineet eloittaa pelimaailmaakin hiukan.

Tämä Omega Race- tyyppinen ohjattavuus on kieltämättä aika hankalaa aluksi, mutta sen tahdon kuitenkin pitää pelissä mukana, eli 'jarrua' ei ole, ellei käännä alusta ja pistä thrustia peliin:)

Efektejä tulee peliin paljon - teen niitä paraikaa. Yritän kuitenkin tehdä niistä sellaisia, että ne eivät ärsytä ja ovat mahdollisimman dynaamisia. Jokaiselle vastustajalle tulee erilainen hajoamisFX. Räjähdysääniä yritän välttää - niiden sijaan tulee peltien iskuja, syntikkaääniä yms. Ainakin tämä on ideani. Saa nähdä miten onnistuu.
Täytyy miettiä tuota ideaasi siitä, että mittarit tuotaisiin aluksen lähelle... siinä on itua...

Muutin ekojen kenttien skriptejä siten, että vihujen shieldi on paljon pienempi. Ehkä tosiaan nuo olivat jo heti liian vaikeita. Varmaan pitänee tehdä niin, että ekoissa kymmenessä kentässä lähinnä opetellaan tuntemaan vastustaja - ja sitten aloittaa vaikeampien jumppointtien skriptaus.

Uutta demoa pukkaa taas lähiaikoina...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2008, 23:21:47 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2008, 00:20:48 »

Tuo kollini tuossa vaan tahtoi lähettää Rauhallista Joulua & räiskyvää uutta vuotta kaikille pelisivujen lukijoille!



- jc
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2008, 01:15:55 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
Pico
Jäsen500
****
Viestejä: 934


z0r


Profiili
« Vastaus #10 : Joulukuu 20, 2008, 21:23:56 »

onko sampo joku itsemurhapommittaja?

ps. onko soveliasta pistää tänne kuvia kuolleesta kissasta  :(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2008, 23:16:17 kirjoittanut Pico » tallennettu

Make sure you crush them!
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #11 : Joulukuu 21, 2008, 01:01:52 »

onko sampo joku itsemurhapommittaja?

ps. onko soveliasta pistää tänne kuvia kuolleesta kissasta  :(

Se nauttii - sä et vaan sitä huomaa. Älä oo niin angstinen. Säkin näytät tolta, kun sä olet sikiunessa. Pyydä jotakuta näppäsemään kuva.

p.s. Sampokin suuttui ja antoi kommenttia:)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2008, 01:23:24 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
Pico
Jäsen500
****
Viestejä: 934


z0r


Profiili
« Vastaus #12 : Joulukuu 21, 2008, 02:44:33 »

Minäkin nautin, tulin kuvalle ainakin 17 kertaa.

nyt voisin testata tota sun peliäs :|

----------------------------------------

noniin nyt kun testasin ni yllättävän hauska peli.

joku iso paha pomotaistelu olis hassu onko tähän tulossa mitään tämmösiä? :|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2008, 03:11:09 kirjoittanut Pico » tallennettu

Make sure you crush them!
JohnCage
Jäsen100
**
Viestejä: 123



Profiili WWW
« Vastaus #13 : Joulukuu 21, 2008, 23:20:02 »

joku iso paha pomotaistelu olis hassu onko tähän tulossa mitään tämmösiä? :|

Isoja taisteluita on tiedossa, esim. mutatoituvien ja replikoituvien avaruussolujen hyökkäys. Ne monistavat itseään ja kohta ruudulla on psykedeelinen määrä alieneita (satoja) yhtä kaoottisen musan säestämänä. Isommat pomoyksikötkin on ideoinnin alla. Saatta olla, että joissain jumppointeissa tulee olemaan joku kolossaalisempi yksi bossi/tukikohta suoltamassa tuhoa ja bulletteja.



Sitten mietinnän alla on ollut juonentapainen intro alkuun. Juoni voisi olla jotain todella uniikkia, kuten 'olet maan ainoa toivo alieneita vastaan - vain sinä voit pelastaa telluksen' - hah-haa:)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2008, 23:55:51 kirjoittanut JohnCage » tallennettu

Juustomakaronin kosto - the Revenge of  Mac & Cheese

http://www.emsproject.com/staropus

- jc
Torava
Valvoja
*****
Viestejä: 745


Profiili WWW
« Vastaus #14 : Joulukuu 22, 2008, 00:00:23 »

Pirun hienoltahan tämä näyttää ja kuulostaa. Graafinen ulkoasu ja musiikki on loistavaa. En ole tosin peliä niin paljon testaillut, että osaisin jotakin pelattavuudesta sanoa. Millä teet peliä ja musiikkia?

Tuli tuosta uusimmasta kuvankaappauksesta vähän Hikozan pelit mieleen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2008, 00:15:47 kirjoittanut Torava » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!